duminică, 20 martie 2016

Recenzie Orașul Oaselor de Cassandra Clare -- Volumul 1 din seria Instrumente Mortale

Produs publicat în 2014 de Leda
Data apariției: Martie 2014
Gen: Science Fiction, Fantasy
Traducător: Cristina Jinga
Format: 150 x 230
Tip coperta: Cartonată
Număr pagini: 480
Titlu Original: City of Bones 

Sinopsis: Clay Fray, o fată de cincisprezece ani, are darul Vederii...un dar pe care ceilalți oameni nu-l au.Ea vede vârcolaci, vampiri, zâne, demoni și alte creaturi care populează Lumea din Umbră. În Orașul Oaselor, mama lui Clary, Jocelyn dispare și ea însăși este atacată de un demon--un ravener înspăimântător. Astfel, tânăra ajunge să-i cunoască pe vânătorii de umbre, războinici a căror misiune este să-i scape pe oameni de demoni și să-i controleze pe vampiri și vârcolaci. Un roman urban fantasy pentru tineri de toate vârstele cu, o acțiune plină de suspans, ritm alert, imaginație și originalitate.

Recenzie :
Ceea ce m-a făcut să citesc acest roman, a fost serialul făcut pe baza lui. Am văzut doar trei episoade și în minutul următor mi-am comandat primele cinci volume din serie, găsindu-le la o reducere de 58%. 
Nu pot să spun că povestea mi-era străină, dar pe parcurs a reușit să mă facă să citesc romanul până la capăt. Mi-a plăcut originalitatea de care a dat dovadă autoarea, atât în construcția personajelor, cât și a acțiunii ce te ține în priză chiar de la început. 
Chiar dacă în prim plan m-a enervat obișnuitul clișeu Fata Bună- Băiatul Rău și faptul că fata e mereu îndrăgostită de tipul dur și musculos, care nu are nici-un defect și e parcă scos din vise, împachetat special pentru ea, am reușit să mă conectez cu personajele și să mă pun în pielea lor, aproape de fiecare dată. 

Pe parcursul lecturii, mi-am dat seama că romanul e puțin diferit de serial, în sensul că aflăm fix din al doilea episod un detaliu ce apare pe la finalul cărții. O să citesc și celelalte volume și le voi face și lor câte o recenzie, dar acelea vor fi cu spoilere pentru că nu pot vorbi despre acțiunea din al doilea volum, fără să divulg ceva din primul. 
În acest prim volum, Clary încearcă s-o salveze pe mama sa, Jocelyn, care este răpită de Valentine, un fost vânător de umbre, ce vrea să restabilească rasa pură. Un fel de Hitler, după părerea mea. 
Pe parcurs, ea trece prin multe situații limită, cu scopul de a găsi Pocalul Mortal înaintea lui Valentine, care vrea să-l folosească pentru a-și forma o armată de vânători de umbre. 
Personajul care m-a enervat la culme, dar mi-a și plăcut foarte mult este Jace. El e un tip nonconformist, ce trăiește după un cod și încercă din răsputeri să-și facă datoria de vânător de umbre. El dezvoltă o atracție pentru Clary, pe care o ajută să-și găsească mama, dar totul se destramă în momentul în care află un mare secret. 

Finalul m-am așteptat să fie mai plin de acțiune, dar nici acesta nu ma dezamăgit. Până la urmă este o carte perfectă pentru tineri, ce te face să te detașezi de lumea reală și să intri în lumea distopică și plină de aventuri a Vânătorilor de Umbre.



Rating-ul pe care îl dau acestui roman este de 4/5 ursuleți! 

                                                    Vă recomand cu mare drag s-o citiți!

Informații despre autor : Cassandra Clare s-a născut pe 27 iulie 1973, fiind o autoare americană ce publică romane fantasy pentru adolescenți și adulți. Cea mai cunoscută serie a ei este Instrumente Mortale, ce a avut un succes extraordinar pe plan mondial. 



Alte cărți ale Cassandrei Clare :




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *